Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilma en Mieke Pijnenburg - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilma en Mieke Pijnenburg - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg Wilma en Mieke

01 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Gisteren een lange rit 11 uur in de trein voor ons wennen maar voor hier is het normaal. Alles in de trein is er op ingesteld. We checken in bij onze Wake up dit is een backpackershostell. We l even wat anders en voor de 1e nacht hebben we zelfs geen eigen wc en douche maar ach je moet alles een keer meemaken toch?! Ontmoeting met onze achterneef Steven was gezellig toch wel leuk om zo familie te ontmoeten hier. Vandaag hebben we een flink stuk gewandeld en straks sluiten we aan bij onze groep voor de bustour ben benieuwd!!

• 01 Oktober 2014 - 18:44

Koos Horrevorts:

Hè dames,
    Wat een avonturen allemaal . Je Zou het allemaal maar meemaken. Hoe lang duurt de bustour? Met jullie gezellige dames wordt het vast een leuke tour. Zo kom je nog eens ergens nietwaar. Veel plezier nog. Groetjes koos

• 01 Oktober 2014 - 19:54

Nella:

In Sidney? Je weet het nog wel hè. Koop er geen bank of nieuwe schoenen, ga er niet naar de kapper, want 't sidney.
    Dus het loopt allemaal op rolletjes! Kuiten en keeltje goed gesmeerd?Dan weer veel plezier.
    En Engels rijen, poeh poeh goed gelukt, moet je ook Engels lopen!

• 01 Oktober 2014 - 20:56

Lia Brocken-Pijnenburg:

Heel veel plezier op jullie bustrip en maak er iets gezelligs van.
    Jullie zullen heel veel nieuwe indrukken opdoen. Een busreis is meestal wel vermoeiend, maar zeker de moeite waard. Een heel fijne tijd en we volgen jullie wel weer en we zijn benieuwd naar de foto's. Have fun !!!

• 01 Oktober 2014 - 22:39

Anita Pijnenburg:

Ik sluit me aan bij mijn zus. Have fun and enjoy

Verslag uit: Australië, Sydney

Australie

Tijdverschil Holland – Australië : in Australië is het 10 uur later
Zaterdag 20 september vertrek 12.55 uur vanuit Amsterdam naar Hongkong Vluchtnr. CX270 met Cathay Pacific. Aankomst 6.25 uur (plaatselijke tijd)21 september in Hongkong
Zondag 21 september vertrek 19.00 uur (plaatselijke tijd) van Hongkong naar Adelaide. Vluchtnr. CX173. Aankomst Adelaide 22 september 5.10 uur.
1. 22 september Adelaide 1 overnachting in Adelaide Paringa Hotel
fiets huren?
2. 23 september auto ophalen en op weg naar Kangaroo Island
2 overnachtingen in Aurora Ozone Hotel. Kolonie zeeleeuwen bij Seal Bay; kangoeroes en wallabies bij Flinders Chase; pinguinparade bij Penguin Centre in Kingscote; fietsen
3. 25 september Grampians 2 overnachtingen D’Altons Resort
vanuit Grampians vroeg vertrekken
4. 27 september Warnambool 1 overnachting Ibis Styles Hotel
Vanuit Warnambool vroeg vertrekken naar Melbourne: Great ocean Road. ± 350 km rijden met veel te zien onderweg.
5. 28 september Melbourne 2 overnachtingen Crown Promenade Hotel.
Misschien ontmoeting met wat familieleden.
6. 30 september Sydney 2 overnachtingen Wake up Sydney Hotel
Surf Camp met witte zandstrand. Optie surfles. Strand, omgeving
verkennen
10. 5 oktober Byron Beach, hippie stad. Relaxdagje
11. 6 oktober Gold Coast naar Rainbow Beach
Onze eigen boomerang maken met gebruik van aboriginal symbolen.
Kleurrijke zandduinen.
12. 7 en 8 oktober Werelderfgoed Fraser Island
2-daagse begeleide 4WD-tour op Fraser Island. Dingo’s; regenwoud; zwemmen
13. 9 en 10 oktober van Rainbow Beach naar Outback Cattle Station
onderweg het voeren van wilde dolfijnen in Tin Can Bay
Kroombit veeboerderij; kampvuur; buiten overnachten mogelijk; goat rodeo; kleiduiven schieten; BBQ
14. 11 oktober Outback naar Airlie Beach omgeving Whitsunday; lange
bustocht
15. 12 en 13 oktober Whitsunday Islands; overnachting op zeilboot; snorkelen; zwemmen;
16. 14 oktober Atherton Tablelands; Yungaburra met kratermeren, regenwoud, tropisch fruit boerderijen; mogelijkheid voor een nachtelijke kanotocht
17. 15 oktober naar Cairns via Millaa Milla Falls; Curtain Fig Tree en een vulkaan krater
18. 16 oktober Einde busreis
19. 16 oktober – 21 oktober Cairns Queeenslander 2-kamerappartement
Great Barrier Reef
22 oktober vertrek Cairns – Hongkong Vluchtnr. CX146 12.50 uur.
Aankomst Hongkong 18.50 uur.
23 oktober vertrek Hongkong – Amsterdam vluchtnr. CX271 00.15 uur.
Aankomst Amsterdam 6.55 uur